زندگینامه شهید سیدروح الله عجمیان

سید روح الله عجمیان در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۷۴ در کوهدشت استان لرستان و در یک خانواده معمولی و ساده دیده به جهان گشود. شغل شریف پدر خانواده کارگری بود. سید روح الله عجمیان فرزند آخر خانواده و بسیار کنجکاو در مسائل مذهبی بود و با پرسش های متعدد مذهبی از اهل خانواده ، سطح سواد مذهبی خود را بالا برده بود. پس از اینکه از کوهدشت به یکی از مناطق کرج مهاجرت کردند ، سید روح الله با تشویق پدر به عضویت بسیج درآمد و بیش از ۱۲ سال در حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج فعالیت داشت و همزمان با فعالیت در بسیج ، با تشویق خواهر در ورزش رزمی نینجا رنجر شرکت کرد و در سال ۹۳ مفتخر به کسب کمربند مشکی دان یک شد.

حضور در کارهای جهادی ، خدمت به مردم در سالهای کرونا ، کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان ، کمک به نیازمندان و کارتن خواب ها ، از اقدامات مهم سید روح الله در زمان عضویت در بسیج است.

از مهمترین سجایای اخلاقی بارز این شهید عزیز ، مهربانی ، عدم دلبستگی به دنیا ، احترام ویژه به پدر و مادر و بزرگان ، رفاقت صمیمی با شهدای گمنام و مدافع حرم ، پرهیز از دروغ و غیبت و خالصانه کارکردن بود.
سید روح الله عجمیان خدمت به مردم و فعالیت در بسیج را بر شغل خود مقدم میداشت و با توجه به این موضوع ، از محل کار خود در جاهای مختلف توسط کارفرما ها اخراج می شد.

سید روح الله عجمیان از اعضای فعال بسیج در حوزه و گردان های امنیتی بسیج بود و در جریان ناآرامی های سال ۱۴۰۱ جهت حفظ امنیت بهمراه دیگر بسیجیان در اغتشاشات حضور داشت و نهایت در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۱برای دفاع از ناموس ، توسط وحشیان آشوبگر با ضربات مختلف سنگ و چاقو به سر و بدن به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید پرافتخار غیرت طبق وصیت خود ، در امامزادگان محمد و سکینه در منطقه حصارک پایین کرج و در جوار سرداران شهدای مدافع حرم کرج مدفون است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه فرهنگی رسانه ای شهیدانه ها در سال ۱۳۹۸ به منظور ثبت ، ضبط و تدوین زندگینامه و خاطرات شهدای بزرگوار و ترویج آن در بستر فضای مجازی شروع به فعالیت نمود.

فعالیت شهیدانه ها بصورت جهادی و با کمک خیرین شهید پرور انجام می گیرد و هیچگونه وابستگی به سازمان و یا نهاد دولتی یا غیر دولتی ندارد.