زندگینامه شهید محمد رضا میر افضلی

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهید محمد رضا میر افضلی فرزند سید جلال در سال ۱۳۳۳ در خانواده ای مذهبی پا به عرصه حیات گذاشت. از همان اوایل جوانی علاقه زیادی به برنامه های مذهبی داشت. شروع انقلاب وی را به مجالس سخنرانی و شرکت در محافل و تظاهرات علیه رژیم کشاند. در هر مراسمی که بر ضد حکومت تشکیل می شد شرکت و شعار مرگ بر شاه را با صدای بلند تکرار می کرد.از ویژگی های اخلاقی شهید، اهمیت به مسئله نماز و حجاب بود.تمام برخوردهایش برای اطرافیان درس عبرت بود. در هیچکدام از نماز هایش نبود که با چشمان گریان سر از سجده برندارد؛ وقتی علت را می پرسیدند می گفت: انسان باید همیشه در حال استغاثه باشد شاید که مرتکب گناه شده باشد.

حضور در فعالیت های انقلابی از جمله شرکت در آتش زدن مغازه مشروب فروشی در رفسنجان، حضور در مراسم جشن نیمه شعبان سال ۱۳۵۶ در مسجد جامع رفسنجان که در آن مراسم نمایشنامه حجربن عدی اجرا شده و با تیراندازی ماموران رژیم، حسین انصاری به شهادت رسید، موجب شناسایی وی توسط ماموران رژیم گردیده و چندین بار از طرف ساواک به خانواده وی اخطار داده شد که فرزندشان در لیست خرابکاران قرار گرفته است. ولی این امر مانع از ادامه فعالیت های وی نگشت. سرانجام، روز اول آذر ماه ۱۳۵۷ در حالی که بیست و چهار بهار از عمر پر برکتش می گذشت در صف تظاهرات مردم رفسنجان شناسایی و از فاصله کم توسط یکی از سر سپردگان رژیم پهلوی مورد اصابت تیر قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

لازم به ذکر است که برادر دیگر این شهید والا مقام، غلامرضا(حمید) میر افضلی معروف به «سید پابرهنه» مسئول اطلاعات عملیات قرارگاه کربلا از سرداران دفاع مقدس بوده که در سال ۱۳۶۳ در عملیات خیبر جزیره مجنون به همراه سردار شهید ابراهیم همت فرمانده وقت لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)به شهادت رسید.

شهید سید حمید میرافضلی

 

شهید سید محمد رضا میرافضلی

 

 

برای دیدن کلیپ های شهید محمد رضا میر افضلی (خون سید، خروش مردم) روی لینک  های زیر کلیک کنید:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه فرهنگی رسانه ای شهیدانه ها در سال ۱۳۹۸ به منظور ثبت ، ضبط و تدوین زندگینامه و خاطرات شهدای بزرگوار و ترویج آن در بستر فضای مجازی شروع به فعالیت نمود.

فعالیت شهیدانه ها بصورت جهادی و با کمک خیرین شهید پرور انجام می گیرد و هیچگونه وابستگی به سازمان و یا نهاد دولتی یا غیر دولتی ندارد.